onsdag 9 maj 2018

Ytterligare en ny jävla blogg om ekonomi mm.


Tillsammans kan vi förhoppningsvis undvika de ruttna äggen i  korgen!












Hej!

Detta är som sagt en helt ny anonym blogg om ekonomi, men räcker det inte med de som redan finns kan ni ju undra? Varför antar jag utmaningen? Jo, bland alla ekonomibloggar som jag själv läser så saknar jag vissa saker som jag tycker att jag själv kan bidra med. Det gäller mina åsikter om sparande, investeringar men också vad man kan undvika. Jag är ingen supersnål jävel men det finns ju gränser för vad man behöver kasta bort pengar på. Det finns mycket lyxkonsumtion i dagens samhälle som vi lätt kan avstå för att istället snabbare nå drömmen om ekonomisk frihet, en frihet som vi dessutom är fria att utnyttja som vi vill. Dessa onödigheter kommer jag slå ned på, hårt. Sedan finns det också en hel del idioti i övrigt som vi som investerar måste stå ut med, det kommer jag också angripa.

Det blir inga djupdykningar i teknisk analys eller djuplodande genomgångar av rapporter, det överlåter jag till andra som är mycket duktigare på detta. Däremot blir det en hel del inlägg om praktisk ekonomi, vad man kan tänka på osv. Jag är knappast något bloggproffs, så ursäkta så mycket för ett magert utseende så här i början. Länkar mm kommer efter hand.

Nåja, då detta är mitt allra första inlägg så hoppas jag att ni inte blir avskräckta, mer nyfikna på att få veta mer om min och förhoppningsvis er resa mot en bättre ekonomi och på sikt ekonomisk frihet, oavsett slutmål. Jag kommer efterhand att redovisa hur jag själv investerar, hur det går. Jag drar mig inte heller för att prata om egna misstag jag begått tidigare i livet, kommer lite exempel på det också. Ingen är perfekt.

Hälsningar EDS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar